بهترین و جذاب ترین ایده های تولید محتوا

بهترین و جذاب ترین ایده های تولید محتوا

فهرست مطالب

چگونه بهترین ایده‌ها را برای تولید محتوا بیابیم؟

اولین قدم برای تولید یک محتوا خوب و با کیفیت در دست داشتن ایده‌ای است که امکان هنرنمایی را برای نویسنده فراهم کند. متاسفانه باید بگوییم اگر ایده تولید محتوا شما خوب و قوی نباشد، حتی اگر شما خبره‌ترین نویسنده دنیا هم باشید کسی وقت خود را برای خواندن آنچه نوشته‌اید صرف نمی‌کند.

آنچه که موجب شهرت آثار نویسندگانی چون گوته و ویکتور هوگو شده، ایده‌هایی است که امکان نمایش خلاقیت را برای آن‌ها فراهم کرده است.

اگر به دنبال این هستید که کاربران در فضا دیجیتال آنچه را که نوشته‌اید، دنبال کنند. در مرحله اول باید ایده‌هایی نو و خلاقانه برای تولید محتوا داشته باشید.

من معتقدم نویسنده بیشتر از هر کس دیگری باید ببیند و بشنود‌. چرا که جهان اطراف ما پر است از ایده‌هایی نو که هر کدام می‌تواند ما را برای موفقیت یاری سازد. علاوه بر جهان پیرامون‌مان، رفتار اشخاص نیز پیام‌هایی را به ما ارسال می‌کند. که می‌توان از آن‌ها برای دریافت ایده استفاده کنیم.

در این مقاله برخی از مهم‌ترین روش‌های دریافت ایده برای تولید محتوا را بیان خواهیم کرد. اگر نمی‌دانید بهتر است در مورد چه چیزی محتوا تولید کنید، خوب است این مقاله را تا انتها بخوانید‌.

1.بهترین‌ها چه کرده‌اند؟

بهترین‌ها چه کرده‌اند

اگر ایده‌ای برای تولید محتوا ندارید، به سراغی افرادی بروید که در حوزه کاری شما توانسته‌اند خوش بدرخشند. بروید تا ببینید آن‌ها چگونه مسیر موفقیت را پیموده‌اند. خلاقیت خرج داده آن‌ها را بیاموزید. دلیل موفقیت‌شان را جویا شوید. اما هیچ گاه مقلد نباشید.

2.مخاطبین چه می‌خواهند؟

قبل از اینکه دست به قلم شوید قسمتی از وقت خود را صرف شناخت کاربران خود کنید. بازه سنی آن‌ها را مشخص کنید و بدانید بیشتر دوست دارند به چه نوع محتواهایی دسترسی داشته باشند. به چه چیزهایی علاقه بیشتری دارند و از چه چیزهایی فراری‌اند.

3.تقویم چه می‌گوید؟

تولید محتواهایی که با وقایع تقویم هماهنگ هستند می‌‌تواند شانس دیده شدن شما را چندین برابر کند. به عنوان مثال در تعطیلات عید نوروز می‌توانید محتوایی در رابطه با تاثیر تعطیلات در فروش‌های اینترنتی بنویسید و خود را بیشتر در معرض دید قرار دهید.

4.روزنامه‌ها و اخبار چه می‌گویند؟

با اینکه در جهان امروز کمتر از ۲۰ درصد افراد علاقه دارند روزنامه بخوانند اما هنوز هم مهم‌ترین وقایع رخ داده از طریق همین روزنامه‌ها اطلاع رسانی می‌شوند. بنابراین می‌توان روزنامه‌ها و اخبار را به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع برای یافتن ایده‌های نو جهت تولید محتوا معرفی کرد.

5.در فضا مجازی چه خبر است؟

در فضا مجازی چه خبر است

شبکه‌های مجازی امکان برقراری تعامل با جامعه هدف گسترده‌ای را فراهم خواهد کرد. اگر یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای هستید می‌توانید به جای صرف زمان خود برای مشاهده محتواهای کم ارزش ایده‌هایی والا برای نگارش محتوا بیابید.

شبکه‌های اجتماعی از جمله اولین مکان‌هایی هستند که اخبار و اطلاعات در آن رد و بدل می‌شود‌. اگر کمی تمرکز به خرج دهید، می‌توانید از این اخبار و اطلاعات به نفع خود استفاده کنید.

6.چه سوالاتی از شما پرسیده می‌شود؟

هنگامی که خود را به عنوان متخصص در یک حوزه خاص معرفی می‌کنید. افراد زیادی برای کسب اطلاعات بیشتر و حل مشکلات خود به سمت شما می‌آیند. در فضا مجازی دنبال کنندگان‌تان سوال‌های مهمی از شما می‌پرسند که هر کدام می‌تواند ایده‌ای برای تولید یک محتوا بسیار خاص باشد.

توصیه ما این است که سعی کنید با کاربران و دنبال کنندگان خود رابطه‌ای خوب برقرار کنید. با این روش می‌توانید از نیاز و علایق آن‌ها با خبر شوید.

7.در انجمن‌های آنلاین و حضوری حاضر شوید.

حضور در موقعیت‌های مکانی که امکان آشنایی شما با افراد فعال در حوزه کاری‌تان را افزایش می‌دهد می‌تواند در یافتن ایده برای تولید محتوا به شما کمک کند. معمولا در این انجمن‌ها موضوعاتی مهم برای بحث و گفت و گو انتخاب می‌شود که بعدتر می‌توان از آن به عنوان ایده برای ساخت محتوا استفاده کرد.

8.چه محتواهایی در یوتیوب تولید شده‌اند؟

محتواهای یوتیوبی تولید شده در رابطه با حوزه کسب و کاری‌ خود را بیابید. یافتن و دنبال کردن این محتواها دید شما را نسبت به مسائل مطرح شده در حیطه کاری شما را تغییر خواهد داد. شما از این ویدئوها می‌توانید به عنوان یک ایده خام برای تولید محتوا بهره بگیرید.

9.سایت آمازون چه کرده است؟

کمتر کسی است که از سایت معروف آمازون بی‌خبر باشد. این فروشگاه اینترنتی به دلیل دارا بودن محتواهایی متفاوت و قوی توانسته‌اند عنوان مشهورترین فروشگاه اینترنتی جهان را به خود اختصاص دهند. شما تقریبا هر موضوعی را که بخواهید می‌توانید در میان محتواهای این وب سایت بیابید‌. برای یافتن ایده‌هایی تازه سری به این سایت بزنید. و از محتواهای قرار داده شده در این وب سایت به عنوان منبعی برای دریافت ایده محتوا بهره ببرید.

10.چه سوالاتی در سایت quora پرسیده شده است؟

سایت quora یکی از مشهورترین سایت‌هایی پرسش و پاسخی در سراسر جهان است. کاربران در این فضا به شرح سوالاتی خواهند پرداخت که نتوانسته‌اند پاسخ آن را بیابند. شما می‌توانید با بازدید از این سایت مطلع شوید جامعه هدفتان به دنبال پاسخ چگونه سوالاتی هستند.

11.کلمات کلیدی شما چقدر جست و جو می‌شود؟

با استفاده از گوگل ترندز می‌توانید از حجم جست و جوی ماهانه کلمات کلیدی مطلع شدید. اطلاع از کلمات کلیدی پر جست و جو می‌تواند به شما کمک کند تا بفهمید مخاطبان بیشتر به دنبال سرچ چه عبارت‌هایی هستند؟ و می‌خواهند چه اطلاعاتی کسب کنند. به همین دلیل است که گفته می‌شود کلمات کلیدی یکی از مهم‌ترین منابع برای دریافت ایده جهت تولید محتوا می‌باشد.

12.از مخاطبان نظرسنجی کنید.

شما می‌توانید به طور مستقیم از مخاطبان خود بپرسید که دوست دارند چگونه محتوایی را تولید کنید. استفاده از نتیجه این نظرسنجی کمک می‌کند تا ایده‌هایی نو برای تولید محتوا بیابید.

در این مقاله به بررسی روش‌هایی پرداختیم که کمک می‌کنند ایده‌هایی نو و جالب برای تولید محتوا بیابید‌. اما باید خدمتتان عرض کنم که بدون رعایت اصول سئو و نکات موثر در نگارش یک محتوا استاندارد آنچه که نوشته‌اید نمی‌تواند تاثیرگذاری لازم را داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید تاثیرگذاری لازم را داشته باشید باید به هر دو جنبه ایده و اجرا توجه کافی داشته باشید.

عضویت در خبرنامه بکلینکام

آخرین آموزش بکلینکام را با عضویت در خبرنامه از طریق پست الکترونیک دریافت نمائید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا نظر دهید.x