مدیریت محتوای تکراری در مقیاس سازمانی

فهرست مطالب

محتواهای تکراری یکی از عوامل مخربی هستند که می‌توانند صدمات جبران ناپذیری برای شما به دنبال داشته باشند. بنابراین نیاز است نحوه مدیریت و کنترل آن‌ها را بدانید. در این مقاله قصد داریم به‌ صورت تخصصی در رابطه با مدیریت محتوا تکراری در سطوح سازمانی صحبت کنیم.

اولین موضوعی که باید به آن بپردازیم تاثیر محتواهای تکراری در رتبه بندی گوگل است. باید از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند رتبه شما را در گوگل پایین آورد، محتوا تکراری است. هنگامی که از محتوا تکراری صحبت می‌کنیم تنها به محتواهای کپی شده یا سرقت ادبی اشاره نداریم. ممکن است افراد دیگر با استفاده از محتواهای شما در سایت‌های دیگر به فروش محصولات شما بپردازند. در چنین شرایطی نیز گوگل محتوا شما را تکراری تشخیص داده و شاهد افت رتبه خواهد بود. این شرایط در صورت ادامه دار شدن ممکن است حتی موجب جریمه شدن وب سایت شما گردد.

اما همیشه یک راه چاره وجود دارد. شما می‌توانیم با مدیریت محتواهای تکراری در سطوح سازمانی از خطراتی که ممکن است به دلیل تکراری بودن متون برایتان ایجاد شود، رهایی یابید. ما در ادامه ۷ روش به شما معرفی می‌کنیم که در کنترل محتواهای تکراری موثر می‌باشند.

دستور العمل‌هایی را برای استفاده از محتواهایتان مشخص کنید

دستور العمل‌ محتوا

به عنوان فردی که محصولات و خدمات ارائه شده‌اش توسط دیگر افراد نیز تبلیغ می‌شود باید کنترل بسیاری داشته باشید تا محتواهایتان کپی تشخیص داده نشود. معمولا برای حفظ برند محتواهای نگارش شده برای یک محصول یا یک خدمات خاص عینا تکرار می‌شود. اگر چه تکرار این محتوا ممکن است نام برند شما را بر سر زبان‌ها بیاندازد اما فراموش نکنید کپی بودن محتوا می‌تواند اعتبار دامنه شما را به خطر بیاندازد‌.

برای فروش بیشتر محصولات خود نیاز دارید به فروشندگان دیگر اجازه دهید تا محصولات شما را بفروشند. و برای حفظ یکپارچگی برند شما از توضیحات بیان شده استفاده کنند. شما باید در این مرحله سیاست‌هایی را به کار گیرید که نه‌ تنها به حفظ برند شما بلکه به اعتبار دامنه شما نیز کمک کند. شما می‌توانید استفاده عینی از محتواهای خود را محدود کنید. و به افراد کمتری اجازه استفاده از آنچه نوشته‌اید را بدهید. در چنین شرایطی تنها افرادی می‌توانند از محتواهای شما بهره ببرند که توانایی تغییر و تحول دادن به محتوا را داشته باشند.

محتواهایتان را حسابرسی کنید

محتواهایتان را حسابرسی کنید

حسابرسی کردن محتوا به شما امکان کنترل محتواهای تکراری در سطوح سازمانی را می‌دهد. سعی کنید از محتواهای کپی شده‌تان اطلاع یابید. یافتن محتواهای کپی شده کار سختی نیست. شما می‌توانید با استفاده از ابزارهای آنلاین یافتن محتواهای کپی، متون تکراری خود را بیابید. و متوجه شوید که کدامین سایت‌ها محتواهای شما را استفاده کرده‌اند.

فرایند ممیزی داخلی سایت و ممیزی وب برای محتوا را آغاز کنید. تا بتوانید اطلاعات جدیدی در رابطه با وب سایت خود بیابید.

با این کار می‌توانید محتواهای تکراری که مجاز به کنترل و پیمایش نیستند را بیابید.

از تگ‌های متغییر پویا استفاده کنید

سایت‌های سازمانی دارای هزاران صفحه با تگ‌های متغییر و به خصوصی هستند که آن‌ها را از دیگر وب سایت‌ها متمایز می‌کنند. یکی از اقدامات مورد نیاز برای جلوگیری از محتواهای تکراری نظارت دقیق بر این برچسب‌ها می‌باشد.

هنگامی که از برچسب گذاری خاص و پویا استفاده می‌کنید، می‌توانید تا حد امکان مانع کپی برداری از محتواهای خود گردید. و محتواهایی را ایجاد کنید که همگی متعلق به خودتان هستند.

محتواهای قالب جهانی را ارزیابی کنید

فرقی ندارد شرایط سر صفحه، پاورقی و سایر محتواهای صفحه سراسری‌تان چگونه است. شما برای دریافت رتبه در گوگل نیازمند دارا بودن محتواهایی منحصر به فرد در بدنه سایت خود هستید.

محتواهای وب سایت خود را با قالب‌های جهانی موجود مقایسه کنید. این مقایسه کردن نه تنها موجب کنترل محتواهای تکراری می‌گردد، بلکه کیفیت محتواهای شما را نیز افزایش می‌دهد. با بالا بردن کیفیت محتواهایتان امکان دیده شدن بیشترتان نیز فراهم می‌شود.

خوشبختانه گسترش فضای اینترنت امکان دستیابی به قالب‌های محتوایی بسیاری را فراهم کرده است.

از کپی مقیاس پذیر بهره ببرید

کپی مقیاس پذیر یکی از مهم‌ترین روش‌هایی است که در هنگام مدیریت محتواهای تکراری مورد استفاده قرار می‌گیرد. همان گونه که قبلا نیز اشاره کردیم کپی برداری از محتواهای شما برای فروش محصولات‌تان توسط نمایندگان طبیعی است. و رخ می‌دهد. شما می‌توانید با تعیین مقیاس پذیری برای کپی شرایطی را فراهم آورید که محتواهای شما با محتواهای کپی برداری شده حداقل ۸۰ درصد متفاوت باشند.

استفاده از بلوک‌های محتوایی پویا یکی از روش‌های متداول کپی مقیاس پذیر است که نقش بسیاری در مدیریت محتواهای تکراری در مقیاس سازمانی ایفا می‌کند.

از محتواهای تولید شده توسط کاربر استفاده کنید

محتوا کاربران

استفاده از محتواهای تولید شده توسط کاربران و ایده گرفتن از آن‌ها روش دیگری برای مدیریت محتواهای تکراری می‌باشد.

اگر می‌خواهید محتواهایی متفاوت تولید کنید بایستی از سوالاتی که از شما پرسیده می‌شود، بهره ببرید. به توصیه مخاطبان توجه داشته باشید و در هنگام نگارش محتوا تمامی این نکات را در نظر بگیرید.

با بهره گیری از این نکات می‌توانید، محتواهایی تولید کنید که در عین کپی بودن متمایز باشند.

از تگ‌های متعارف استفاده کنید

در برخی مواقع تنها راهی که پیش روی شما است استفاده از تگ‌های متعارف است. به عبارتی می‌توانیم بگوییم یکی از مهم‌ترین اقدامات برای مدیریت محتواهای تکراری در سطوح سازمانی استفاده درست از تگ‌های متعارف می‌باشد.

این تگ‌ها با هدف اطلاع رسانی به گوگل در رابطه با وجود چندین صفحه مشابه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

با استفاده از این تگ‌ها شما یک صفحه را به عنوان صفحه اصلی معرفی کرده و به موتورهای جست وجوگر اجازه فهرست بندی صفحات مشابه را نمی‌دهید‌.

مدیریت کردن محتواهای سازمانی کاری سخت و در عین حال چالش برانگیز است. اما شما با به کارگیری یک استراتژی قوی  و منظم می‌توانید تعداد محتواهای تکراری را بسیار پایین بیاورید.

برای مدیریت صحیح محتواهای تکراری در سطوح سازمانی

نیاز است تا دانش شما در سئو تکنیکال بسیار بالا باشد. بنابراین اگر یک سئو کار  تازه وارد هستید انتظار نداشته باشید بتوانید در مدت زمانی کوتاه این محتواها را مدیریت و کنترل کنید.

آنچه که اهمیت دارد این است که نا امید نشوید. و هر روز با قدرت بیشتری در این مسیر حرکت کنید‌. فراموش نکنید بالاخره یک روز تلاش‌های شما نتیجه خواهد داد.

عضویت در خبرنامه بکلینکام

آخرین آموزش بکلینکام را با عضویت در خبرنامه از طریق پست الکترونیک دریافت نمائید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
نظر شما برای ما مهم است، لطفا نظر دهید.x