یکی از مهمترین اهدافی که به عنوان یک دیجیتال مارکتر باید به دنبال آن باشید، بالا بردن ترافیک وب سایتتان است. هنگامی میتوانید خود را یک فرد موفق در حوزه تبلیغات گوگل معرفی کنید که وب سایتی با ترافیک بسیار بالا داشته باشید. به بیانی میتوان گفت بالا بودن ترافیک وب سایتتان نشان دهنده شهرت بالا شما میباشد.
اما متاسفانه 60 درصد از افراد فعال در حوزه سئو و تولید محتوا هیچگاه موفق به بالا بردن ترافیک سایتشان نمیشوند. بهتر است بگوییم این افراد از روشهای اصولی افزایش ترافیک وب سایت بیخبر هستند. این مقاله با هدف کمک به شما برای افزایش ترافیک وب سایتتان نگارش شده است. شما میتوانید با به کارگیری نکات بیان شده در این مقاله قدمی مثبت در جهت بیشتر دیده شدن بردارید.
1.تولید محتوا
تولید محتوا به شرطی که به درستی صورت گیرد، میتوان ضامن موفقیت شما باشد. اما سوال این است که کدام محتواها میتوانند ترافیک وب سایت شما را بالا ببرند؟
محتواهایی موفق به این امر خواهند شد که علاوه بر رعایت نکات اصولی تولید محتوا و سئو، شرایط کافی برای جلب توجه مخاطب را داشته باشند. شاید سئو حرفهای و رعایت اصول محتوایی بتواند شما را در به دست آوردن رتبههای اول گوگل یاری کند. اما در نهایت آنچه که موجب ماندگاری مخاطب در وب سایت شما میشود، جذابیت محتوا است.
برای نگارش محتوایی که پتانسیل نگه داشتن مخاطب در صفحه را داشته باشد، باید تمامی تمرکز خود را به کار گرفته و نیازهای مخاطبان را بشناسید. علایق مخاطبان هدف را بیابید. و سعی کنید محتوایی کامل و جامع و با کیفیت بنویسید.
لازم است که در این مسیر تحقیق کلمات کلیدی و بررسی محتواهای نگارش شده با موضوع مشابه توسط رقبا را نیز جدی بگیرید.
2.اثبات تخصصی
شما باید به گونهای عمل کنید که گوگل شما را یک فرد متخصص بداند. اثبات تخصص به گوگل آنچنان هم که به نظر میرسد، سخت نیست. همین که در زمینه تخصصی خود محتواهای جامع و کاملی تولید کنید، نشان میدهد که متخصص هستید. محتواهای طولانیتر و تخصصیتری که با استفاده از کلمات کلیدی دم دراز نگارش شدهاند، راحتتر میتوانند متخصص بودن شما را اثبات کنند.
توصیه ما این است که یک صفحه ستونی ایجاد کرده و به تولید محتوا خوشهای مشغول شوید. تولید محتوا شبکهای یکی از آسانترین روشها برای افزایش بازدید و ترافیک وب سایت میباشد.
3.فعالیت در رسانههای اجتماعی
یکی از روشهای آسانی که میتواند به شما در دریافت لینکهای با کیفیت و افزایش ترافیک کمک کند، حضور در رسانههای اجتماعی است.
این حضور تنها زمانی میتواند باعث موفقیت شما شود که یک استراتژی و برنامه ریزی قوی داشته باشید. در واقع میتوان گفت فعالیت بدون انگیزه و هدف در فضا مجازی هیچ تاثیری مثبتی در موفقیت شما نخواهد داشت.
تولید محتوا با کیفیت در این فضا و پاسخ به سوالات و نیازهای مشتری میتواند در افزایش آگاهی افراد از برند شما موثر باشد.
4.تجزیه و تحلیل وب سایت
قبل از اینکه کاربران را به وب سایت خود منتقل کنید، خوب است کمی از چشم آنها به خود نگاه کنید. آیا محتواهای شما جذاب و جامع است؟ آیا میتوان با یک سرچ ساده در وب سایتتان به راحتی نیازهای خود را پاسخ داد؟
ظاهر وب سایتتان چگونه است؟ آیا میتواند توجه مخاطب را به خود جلب کند؟
شما حتی میتوانید از ابزارهای آنالیز وب سایت استفاده کنید و با یافتن نقاط ضعف و قوت خود، صاحب موفقیت شوید.
5.اینفلوئنسرها
کمک گرفتن از اینفلوئنسرها یا به عبارتی افراد تاثیرگذار حوزه کسب و کار شما یکی دیگر از روشهای افزایش ترافیک وب سایت میباشد. این افراد به واسطه تاثیرگذاری بالایی که بر افراد فعال در زمینه کاری شما دارند، میتوانند با تبلیغ سایت شما موجب بالا رفتن بازدیدها شوند.
مشکل این جا است که یافتن اینفلوئنسرها برای عدهای دشوار و سخت است. حضور فعال در فضا مجازی میتواند در یافتن این افراد متخصص و تاثیرگذار نیز به شما کمک کند.
6.ایمیل مارکتینگ
کمک گرفتن از دنبال کنندگان و مشتریان فعلی یک راه موثر برای افزایش ترافیک میباشد. شما میتوانید هنگام بارگذاری محتواهای جدید این خبر را به گوش دنبال کنندگان خود برسانید. و به سرعت بازدید خود را بالا ببرید.
برای این کار لازم است تا به ایمیل مشتریان و دنبال کنندگان خود دسترسی داشته باشید. یکی از روشهای دسترسی به ایمیل دیگر افراد انتشار محتواهایی با ارزش است که در قبال اجازه بازدید از مخاطب ایمیلاش را دریافت میکند.
7.شهرت بخشیدن به برند
برندهای معروفتر بازدید کنندگان بیشتری را به خود اختصاص میدهند. اگر شما دارنده یک برند مشهور باشید خود به خود ترافیک وب سایت شما افزایش مییابد. آنچه که باعث افزایش شهرت برند شما میشود حضور فعال در انجمنها، شبکههای اجتماعی و رسانههای تعاملی است.
اگر وقت بگذارید و نیازهای مشتری را پاسخ دهید، میتوانید در کوتاه مدت به شهرت دلخواه خود دست یابید.
8.سئو داخلی
به کارگیری تکنیکهای سئو داخلی میتواند در افزایش بازدیدها و رتبه شما در گوگل موثر واقع شود. برخی از تکنیکهای مورد استفاده در سئو داخلی عبارتند از هدر، URL، توضیحات متا، متن جایگزین تصویر و…
توجه داشته باشید که نمایش محتواهای شما در صفحات جست و جو میتواند ترافیک شما را زیاد کند.
9.بک لینکها
وب سایتهایی که رتبه بالاتری در گوگل دارند، بازدید کنندگان بیشتری را به خود اختصاص میدهند. بنابراین میتوانیم بگوییم بک لینکهای با کیفیت نه تنها در رتبه گرفتن وب سایت شما، بلکه در افزایش ترافیک وب سایت شما نیز موثر خواهند بود.
اگر نمیدانید چگونه بک لینکهای با کیفیت ایجاد کنید ما در یکی از مقالات خود به طور اختصاصی به این موضوع پرداختهایم.
10.بازاریابی ویدیویی
تولید محتوا ویدیویی یکی از روشهایی است که میتواند تضمین کننده موفقیت شما در حوزه دیجیتال باشد. تحقیقات نشان داده است که بیش از ۷۰ درصد افراد ترجیح میدهند به جای خواندن متون از تصاویر و ویدئوها استفاده کنند.
استفاده از محتواهای تصویری و ویدئویی در وب سایت و شبکههای اجتماعی میتواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. و باعث دیده شدن بیشتر شما گردد.
11.تولید محتواهای جدید
سعی کنید محتواهایی تولید کنید که کمتر کسی به آن پرداخته باشد. بازنویسی محتوا از وب سایتهای دیگر هیچ سودی برای شما نخواهد داشت. خودتان دست به کار شوید و ایده پردازی کنید. از نگاه دیگری به موضوعات نگاه کنید. و محتواهایی بینظیر را برای وب سایتتان آماده کنید.
هر از چندگاهی محتواهای کم بازدید قدیمی را حذف کرده و با محتواهای جدیدتر و پربازدیدتر جایگزین کنید.
12.استفاده از ابزارهای سئو
برای افزایش بازدیدهای وب سایت خود علاوه بر در دست داشتن محتواهای کم نظیر بایستی به نکات سئو کاملا مسلط باشید. و با پیاده سازی این نکات در فضا دیجیتال موفقیت کسب کنید.
یادگیری ابزارهای سئو مانند Google Analytics، Ahrefs، و SEMrush کمک میکند تا بتوانید یک استراتژی قوی برای افزایش بازدیدهای خود داشته باشید.
این ابزار به شما کمک میکنند تا وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و با یافتن نقاط ضعف و قوت بتوانید تغییرات دلخواه را در وب سایت خود ایجاد کنید.
13.بهینه سازی محتواهای قدیمی
بخشی از استراتژی محتواییتان را به بهینه سازی محتواهای قدیمی اختصاص دهید. این موضوع باعث میشود تا دائما در حال تغییر و تحول باشید. حذف محتواهای قدیمی و نگارش محتواهای جدیدتر این شانس را به شما میدهد تا در این فضا پر رقابت بتوانید سریعتر به موفقیت دست یابید.
14.بهینه سازی جستوجو صوتی
در سالهای اخیر تعداد افرادی که به جست و جو صوتی در گوگل میپردازند تقریبا ده درصد افزایش یافته است. بنابراین لازم است تا شما نیز برای بیشتر دیده شدن توجه کافی به این بخش از بازاریابی محتوایی داشته باشید.
سعی کنید در هنگام نگارش محتواهای خود از کلمات دم دراز استفاده کنید. و محتواهایی را بنویسید که بیشتر پاسخ محور هستند.
نگارش خلاصه محتوا کمک میکند تا گوگل سریعتر بتواند پاسخ سوالات صوتی پرسیده شده را در وب سایت شما بیابد.
15.سئو محلی
سئو محلی تکنیکی عالی و فوق العاده است که از موقعیت مکانی فرد برای نمایش نزدیکترین مکانهای ارائه دهنده خدمات و کالاهای شما استفاده میکند.
به عنوان مثال اگر فردی بهترین رستورانها را جست و جو کند. نزدیکترین رستورانهای برتر موجود در موقعیت مکانی وی نمایش داده میشود.
استفاده از تکنیکهای سئو محلی میتواند نتایج دلخواه را سریعتر حاصل کند.
16.پیوندهای داخلی
شما با استفاده از تکنیکهای سئو داخلی و پیوند متنها به یکدیگر میتوانید دیگر مقالههای خود را به خوانندگان معرفی میکنید. این گونه میتوانید کاربران رهگذر را به مخاطبان دائمی وب سایت خود تبدیل کنید.
اگر میخواهید این تکنیک موفقیتهای دلخواه را حاصل کند باید بتوانید محتوایی جذاب و با ارزش بنویسید. به گونهای که مخاطب دوست داشته باشد، دیگر مقالههای شما را نیز بخواند.
17.سئو فنی
سئو فنی به مجموعه تکنیکهایی گفته میشود که در جهت افزایش سرعت سایت، نمایه سازی و خزیدن به کار گرفته میشود. اگر این مجموعه تکنیکها به درستی انجام گیرد، وب سایت شما نه تنها میتواند رتبه گیرد، بلکه بازدیدهایش نیز افزایش مییابد.
با به کارگیری اصولی نگات بیان شده در این مقاله میتوانید ترافیک وب سایت خود را به طور دلخواه ارتقا دهید. برای مشاهده نتیجه حاصل شده صبور باشید و از هیچ تلاشی غافل نشوید.