یکی از موارد ثابتی که در تمامی بروزرسانیهای الگوریتم گوگل به چشم میخورد، کلمات کلیدی میباشند. همین موضوع گواهی است که نشان میدهد استفاده درست از کلید واژههای مناسب میتواند تاثیرات بسیار مثبتی در بازاریابی محتوایی شما داشته باشد. اهمیت بالا کلمات کلیدی اصلی و فرعی در سئو باعث شده است تا تصمیم بگیریم در این مقاله در رابطه با تحقیق کلمه کلیدی صحبت کنیم.
ممکن است ندانید تحقیق کلمه کلیدی چیست؟ و به چه منظوری صورت میگیرد؟ اما نگرانی ندارد. چرا که با مطالعه این مقاله میتوانید هر آنچه که نیاز است در رابطه با کلمات کلیدی و نحوه تحقیق آنها بدانید را میآموزید.
تحقیق کلمه کلیدی به چه معنا است؟
تحقیق کلمه کلیدی به فرایندی گفته میشود که فرد برای یافتن کلید واژههای محبوب و مورد نیاز کاربران انجام میدهد. در واقع متخصصان طی این فرایند نیاز مخاطب را میشناسند و مطلع میشوند که افراد بیشتر به دنبال خواندن چگونه متنهایی هستند. به همین دلیل است که گفته میشود تحقیق کلمات کلیدی میتواند نقش موثری بر افزایش رتبه محتواها و همچنین افزایش ترافیک سایت داشته باشد.
در واقع شما با تحقیق کلمات کلیدی متوجه میشوید که کاربران در هنگام ورود به گوگل به دنبال پاسخ به چه سوالاتی هستند. و میتوانید مطابق با آنچه که طی این فرایند به دست میآورید برنامه ریزی کنید.
مهمترین دستاوردهای تحقیق کلمات کلیدی عبارتند از:
- شما با تحقیق و اطلاع از کلمات کلیدی میتوانید ایدههایی نو برای تولید محتوا و لینک سازی داخلی بیابید.
- اگر کلید واژههای مناسبی را برای به کارگیری در محتواهای خود انتخاب کنید، احتمال افزایش رتبه شما در گوگل نیز زیاد میشود.
- با استفاده از تحقیقات انجام شده برای کلمات کلیدی میتوانید به راحتی محتواهایی را تولید کنید که تعداد مشتریان شما را افزایش دهد.
در هنگام انجام تحقیقات کلمه کلیدی باید به چه عواملی توجه کرد؟
هنگامی که در حال تحقیق برای یافتن کلمات کلیدی مناسب سایت خود هستید. خوب است به سه عامل ارتباط، اعتبار و حجم توجه داشته باشید.
ارتباط: شما در حال رقابت با محتواهایی هستید که به حیطه فعالیتتان مربوط است. و از یک کلمه کلیدی واحد استفاده کردهاند.
اعتبار: شما باید تلاش کنید به عنوان یک منبع معتبر و قابل اطمینان شناخته شوید. بنابراین باید نهایت تلاش خود را به کار گیرید و بسیار در انتخاب و تحقیق کلمات کلیدی حساسیت به خرج دهید.
حجم: بررسی حجم جست و جوی ماهانه یک کلمه کلیدی به شما کمک میکند تا بهتر بتوانید در رابطه با استفاده یا عدم استفاده از آن کلمه کلیدی خاص تصمیم گیری کنید. به عنوان مثال اگر برای یک کلمه کلیدی با حجم جست و جوی بسیار پایین در ماه رتبه دریافت کنید هیچ ترافیکی برای شما ایجاد نخواهد کرد.
چگونه کلمات کلیدی را برای استراتژی خود بیابیم؟
حالا که تصمیم گرفتهاید تحقیق کلمه کلیدی را جدی بگیرید خوب است با نحوه یافتن کلید واژهها آشنا شوید. برای یافتن کلمات کلیدی میتوانید به صورت زیر عمل کنید.
یافتن موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود
یک کاغذ و قلم بگذارید و شروع کنید به نوشتن. هر آنچه را که فکر میکنید مخاطب دوست دارد در رابطه با حوزه کسب و کاری شما بداند یادداشت کنید. دستتان در فهرست کردن موضوعات باز است. میتوانید هر آنچه را که به ذهنتان خطور میکند یادداشت کنید. نگران نباشید قرار نیست تمامی این موضوعات به عنوان محتوا در سایت شما قرار گیرند. در مراحل بعدی میتوانید عنوانهای کم اهمیتتر را حذف کنید.
فهرست کردن کلمات کلیدی مهم
قلم و کاغذ دیگری آماده کنید. این بار سعی کنید کلمات کلیدی فکر میکنید میتواند برای شما مفید باشد را انتخاب کنید. خود را جای کاربران بگذارید و فکر کنید به دنبال چه هستند. فهرست کردن این کلمات به شما این امکان را میدهند تا ایدههای بسیاری برای تولید محتواهایی که کاربر پسند هستند، بیابید.
سنجش حجم جستجو کلمات کلیدی
همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی کم سرچ هیچ فایدهای برای شما نخواهد داشت. بنابراین خوب است تا کلمات کلیدی را از نظر حجم جست و جوی ماهانه بررسی کنید. با این روش میتوانید کلمات کلیدی کم اهمیتتر را حذف کنید.
شناخت فرصتهای طلایی
بعد از سنجش حجم جست و جوی ماهانه کلمات کلیدی میتوانید کلماتی که بسیار در ماه سرچ میشوند را جدا کنید. استفاده از این کلمات به شما امکان تولید محتواهایی با ارزش و کاربر پسند را فراهم میکند. بنابراین لازم است عنوانهای مربوط با حوزه کاری خود را با کلمات کلیدی پرطرفدار هماهنگ کنید. و محتواهایی را تولید کنید که کاربران به دنبال خواندن آن هستند.
بررسی محتواهای تصویری و ویدئویی
کلید واژههای مهم را در گوگل سرچ کنید. و با وب سایتهایی که تصاویر و ویدیوهایشان پس از سرچ این کلمات ظاهر میشود آشنا شوید. فراموش نکنید کلمات کلیدی منتخب شما قرار نیست تنها برای متون استفاده شود. بنابراین سئو ویدئوها و تصاویر نیز مهم میباشند.
در نظر گرفتن تجربه کاربر
رضایت کاربر از وب سایت شما از جمله مهمترین عوامل رتبه بندی میباشد. بنابراین در هنگام تحقیق کلمات کلیدی نیز تجربه حاصل شده کاربر پس از خواندن محتوا نگارش شده بر اساس کلمات منتخب باید در نظر گرفته شود.
شما میتوانید کلمات کلیدی مدنظر را در گوگل جست و جو کرده و از تجربه کاربر پس از خواندن متون نگارش شدن حول آن کلمه خاص مطلع گردید.
بررسی کلمات کلیدی رتبه گرفته رقبا
ببینید رقبا با به کارگیری کدام کلمات کلیدی رتبه گرفتهاند. آن کلمات کلیدی را یادداشت کنید تا بعدتر بتوانید برای رتبه گرفتن در آن کلمات کلیدی برنامه ریزی کنید.
استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
برخی از ابزارها که به اصطلاح ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی نامیده میشوند. میتوانند به شما کمک کنند تا بهترین کلمات را برای سئو سایت خود انتخاب کنید.
برخی از مهمترین این ابزارها عبارتند از Ahrefs، SEMrush، Ubersuggest، Google Keyword Planner، SECockpit، KWFinder و ….
با استفاده از نکات بیان شده در این مقاله میتوانید مهمترین کلمات کلیدی سایت خود را یافته و در جهت تنظیم استراتژی، افزایش رتبه و افزایش ترافیک از آنها بهره بگیرید. و موفقیتهای بسیاری را برای خود رقم بزنید.