سئو سایت یک تکنیک همیشه در حال تغییر میباشد. همین موضوع باعث میشود تا نیاز باشد متخصصان این حوزه به طور مداوم خود را بر اساس آخرین تغییرات گوگل آپدیت کنند. اما یک سری از تکنیکهای رایج همیشه ثابت هستند. و هیچ تغییر و تحولی نمیتواند آنها را از پای در آورد. بهترین کار این است که تمرکز خود را بیشتر بر روی این تکنیکها بگذارید. و پس از هر تغییر سعی کنید خود را مطابق با آپدیتها جدید پیش ببرید. این گونه است که میتوان در این فضا پر رقابت موفق شد.
در این مقاله ما ۱۲ روش برای سئو بهتر را به شما آموزش میدهیم که شما را به سمت رتبه گرفتن هدایت میکند.
اگر فردی تازه کار در حوزه سئو هستید که دوست دارید متخصص شوید، عمل به نکاتی که در این مقاله بیان میشود، میتواند به شما کمک کند تا یک استراتژی قوی برای سال پیش رو داشته باشید.
استفاده از کلمات کلیدی طولانی
یکی از مهمترین تکنیکهایی که میتواند سرنوشت شما در دنیای دیجیتال را به طور کلی متحول کند، استفاده از کلمات کلیدی طولانی است.
شاید نام این کلمات برای عدهای عجیب و غریب به نظر رسد. باید بگوییم که کلمات کلیدی طولانی دستهای از کلمات کلیدی هستند که کمی طولانیتر از کلمات کلیدی معمولی هستند. تحقیقات نشان داده است که در سالهای اخیر این کلمات توانستهاند به جایگاه حقیقی خود در سئو دست یابند. در واقع میتوانیم بگوییم افراد در هنگام سرچ نیازهای خود بیشتر از این کلمات استفاده میکنند.
مطالعات نشان داده است که در سالهای اخیر بیش از ۹۱/۱ درصد از سرچها به وسیله کلمات کلیدی طولانی صورت گرفتهاند.
از آنجایی که کلمات کلیدی طولانیتر خاصتر هستند، رقابت کمتری در آنها صورت گرفته و بهتر رتبه میگیرند. در بیشتر مواقع کاربر نیازهای خود را به صورت سوالی سرچ میکند، در چنین شرایطی کلمات کلیدی طولانی بهتر میتوانند میتوانند عمل کنند و رتبه بگیرند.
سوالی که در اینجا مطرح میشود این است که چگونه باید از کلمات کلیدی طولانی در محتوا خود استفاده کنیم؟ یا بهتر است بگوییم نحوه صحیح استفاده از این کلمات در متن چگونه است؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استفاده بدون اصول از کلمات کلیدی میتواند تاثیر سو بر رتبه گرفتن شما داشته باشد.
بهترین کار این است که قبل از آغاز به شروع نگارش مقاله مدتی را صرف سرچ و جست و جو کرده و بهترین کلمات کلیدی طولانی را یافته و در جای مورد نیاز استفاده کنید.
استفاده از کلمات کلیدی در متون جایگزین تصویر
متون جایگزین تصویر، توضیحات کوتاهی هستند که به جای تصاویر مورد استفاده قرار میگیرند. تحقیقات نشان داده است که این متون میتوانند تا ۲۰ درصد رتبه گیری شما در گوگل را تغییر دهند.
متون جایگزین سه کاربرد اساسی دارند:
1.هنگامی که امکان بارگذاری تصویر در یک صفحه وجود ندارد از این دسته متنها استفاده میشود.
2.در هنگام بهینه سازی جست و جوها و افزایش سرعت سرچ از این کلمات بهره برده میشود.
3.این دسته متون گاهی با بهره گیری از صفحه خوان برای کاربران دارای اختلالات بینایی استفاده میشوند.
اما سوال این است که از چه کلمات کلیدی در متن جایگزین استفاده کنیم که پتانسیل دریافت رتبه و افزایش ترافیک را داشته باشد؟
در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمامی تمرکز خود را بر روی تصویر گذاشته و سعی کنید متنی بنویسید که کامل مطابق با آنچه میبینید باشد. چینش کلمات کلیدی شما در جمله باید به گونهای باشد که بتواند تصویر را توصیف کند.
استفاده از کلمات کلیدی در هدرها
هنگامی که از کلمات کلیدی در سر صفحهها یا به اصطلاح هدرها استفاده میکنید به مخاطب این سیگنال را میدهید که مقاله شما آماده پاسخگویی به نیازهای او است.
استفاده از کلمات کلیدی مهم در هدرها همچنین میتواند موتورهای جست و جوگر و رباتها را برای افزایش رتبه سایت شما ترغیب کند.
با استفاده از ابزارهای جست و جو کلمات کلیدی، کلمه هدف را شناسایی کرده و در تمامی قسمتهای مورد نیاز متن به خصوص در هدرها استفاده کنید.
ایجاد UX عالی برای وب سایت
زمان ماندگاری کاربر در صفحه وب سایت شما یکی از عواملی است که گوگل بسیار به آن توجه میکند. برخی تصور میکنند کاربر پسند بودن تنها عاملی است که میتواند ماندگاری فرد در صفحه را افزایش دهد. اما باید بگوییم گاهی سرعت باز شدن صفحه به قدری پایین است که کاربر بدون اتلاف وقت صفحه را بسته و به سراغ صفحه بعد میرود. بنابراین لازم است تا علاوه بر رعایت اصول سئو و نگارش محتوایی کاربر پسند، به زمان بارگیری صفحه نیز توجه داشته باشید.
این زمان در حالت نرمال تقریبا ده ثانیه است. اگر این زمان به هر دلیلی افزایش یابد، امکان از دست دادن کاربر نیز افزایش مییابد.
در سالهای اخیر تجربه کاربران به یکی از مهمترین عوامل موثر در رتبه گیری یک سایت تبدیل شده است.
برای ایجاد UX عالی لازم است تا به نکات زیر توجه داشته باشید:
1.در هر متن از تصاویری استفاده کنید که مرتبط با کلمات کلیدی هستند.
2.محتوا شما باید به گونهای نگارش شود که اطلاعات جامع و کامل در رابطه با عنوان مقاله ارائه دهد. در عین حال نیز از مطلب اصلی دور نشود.
3.امکان مرور محتوا به خصوص در متون طولانیتر را فراهم کنید.
استفاده از محتواهای مختلف
اگر یک سئو کار تازه وارد هستید این نکته را به خاطر بسپارید که دیگر عصر استفاده از محتوا متنی به تنهایی به پایان رسیده است. درست است محتوا متنی هنوز هم جایگاه ویژهای در سئو دارد اما فراموش نکنید که هر چه زمان بیشتر میگذرد سایتهایی که از چندین نوع محتوا به صورت همزمان استفاده میکنند، به موفقیت بیشتری دست مییابند.
سعی کنید در کنار محتواهای متنی از محتواهای صوتی، تصویری و ویدئویی نیز استفاده کنید. با این روش میتواند جامعه هدف خود را افزایش داده و زمان ماندگاری افراد در صفحات خود را چندین برابر کنید.
توجه داشته باشید که فعالیت در یوتیوب و دیگر شبکههای اجتماعی نیز میتواند قدمی مثبت در دنیا بیکران تبلیغات دیجیتال باشد. شما حتی میتواند برخی از محتواهای صوتی و تصویری خود را در شبکههای اجتماعی منتشر کنید. اگر این محتواها قدرتمند باشند، میتوانند مخاطبان را برای تماشا دیگر محتوا شما ترغیب کنند.
استفاده از لینکهای داخلی
همان گونه که پیشتر نیز اشاره کردیم، داشتن محتوا جذاب و کاربر پسند یکی از عواملی است که موجب ماندگاری بیشتری کاربر در صفحه شما میشود. یکی دیگر از تکنیکهایی که میتواند زمان ماندگاری فرد در صفحه شما را افزایش دهد استفاده از لینکهای داخلی است.
درست است اگر محتوا شما عالی باشد کاربر ترغیب میشود دیگر محتواهای شما را دنبال کند. اما خوب است شما نیز محتواهایی را برای خواندن به او پیشنهاد دهید. توصیه ما این است که هر مقاله را به سه تا پنج مقاله مرتبط لینک دهید. تکنیک لینک دهی داخلی باید به قدری ظریف به کار رود که مخاطب متوجه تبلیغ شما برای خواندن دیگر مقالات نشود. پیشنهاد خواندن دیگر محتواها از طریق متن لنگر میتواند
عنوانهای جذاب
عنوان مقاله یکی از مهمترین قسمتهایی است که نقش تعیین کنندهای در سرنوشت نهایی متن شما دارد. این که مخاطب برای خواندن متن شما وقت بگذارد یا بیتوجه از کنار متن شما عبور کند، کاملا بسته به عنوان محتوا است.
عنوانی را برای محتوا خود انتخاب کنید که در عین جذابیت، کوتاه اما جامع باشد. و از کلمه کلیدی اصلی متن در آن استفاده شده باشد.
حذف بک لینکهای اسپم
با اینکه بک لینکها تاثیر بسیاری در سئو موفقتر، رتبه گیری بهتر و افزایش ترافیک دارند. اما فراموش نکنید تنها بک لینکهای با کیفیت میتوانند شما را به اهدافتان نزدیک کنند. سعی کنید بک لینکهای بد را قبل از صدمه زدن به وب سایتتان شناسی کرده و حذف کنید. برای این کار لازم است تا تمامی بک لینکهای سایت را هر از چند وقت یکبار آنالیز کرده و منبع آن را مورد بررسی قرار دهید. با این روش میتوانید قبل از وقوع مشکلات احتمالی بک لینکهای بد و مضر را حذف کنید.
با استفاده از نکات بیان شده در این مقاله و آنالیز مداوم وب سایت رقبا قدر و توانا میتوانید در سال جدید خوش بدرخشید.