اگر به دنبال دیده شدن بیشتر هستید، رسانههای اجتماعی میتواند شما را در این مسیر یاری کند. دریافت لینکهای مفید از طریق شبکههای اجتماعی میتواند رتبه شما را در جستوجوهای گوگل بهتر کرده و موجب دیده شدن بهتر شما شود.
توجه داشته باشید که فعالیت شما در رسانههای اجتماعی نمیتواند به تنهایی موجب موفقیت شما شود. برای دریافت لینک از طریق رسانههای اجتماعی و در نهایت موفقیت در مسیر سوال مدیا و دیجیتال مارکتینگ نیاز است تا به بک سری نکات توجه داشته باشید.
در این مقاله پنج روش برای دریافت لینک از طریق رسانههای اجتماعی را به شما آموزش خواهیم داد که کمک میکند در این مسیر سخت احتمال موفقیت و دیده شدن شما بیشتر باشد.
چرا باید یک استراتژی موثر برای دریافت لینک از طریق رسانههای اجتماعی داشته باشیم؟
یکی از مهمترین کارهای هر سئو کار ایجاد لینکهای داخلی و خارجی برای دیده شدن بیشتر است. گوگل سایتهایی را که لینکهای مفید بیشتری دارند، با ارزش میداند و کمک میکند راحتتر دیده شوند. به همین دلیل است که استراتژیهای مختلفی برای ساخت لینکهای داخلی و خارجی تعریف میشود.
یکی از اقدامات کم هزینه برای دریافت لینکهای با کیفیت فعالیت در رسانههای اجتماعی و معرفی برند خود در این فضا میباشد. اگر بتوانید در فضا مجازی به جایگاه دلخواه خود دست یابید، میتوانید یک پنجم لینکهای مفید وب سایت خود را تامین شده در نظر بگیرید.
به عنوان مثال میتوانید از ویژگی Swipe Up اینستاگرام برای لینک دهی به صفحه فرود استفاده کنید.
استراتژی دریافت لینک رسانههای اجتماعی چگونه است؟
حال که از اهمیت رسانههای اجتماعی در دریافت لینکهای مفید آشنا شدید، وقت آن است تا با روشهای قدرتمند دریافت لینک از طریق رسانههای اجتماعی آشنا شوید.
1.استفاده از URLهای کوتاه و مارک دار برای افزایش تعامل
ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مگر URLهای کوتاه چه مزیتی دارند. استفاده از این URLها به دلیل داشتن جذابیت بیشتر میتواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. به همین دلیل است که گفته میشود در هنگام انتشار پست وبلاگ در پلتفرمهای مختلف رسانههای اجتماعی تا حد امکان از URLهای کوتاه شده و مارکدار استفاده نمایید، این عمل باعث میشود تا برند شما به اعتبار بیشتری در فضا آنلاین دست یابد.
2.پیوند پروفایلی رسانه اجتماعی
به کاربران این امکان را دهید تا شما را در تمامی رسانههای تعاملی دنبال کنند. به عنوان مثال اگر کسی شما را در تویتر دنبال میکند، ممکن است علاقهمند باشد در اینستاگرام نیز جز فالورهای شما باشد. بنابراین شما باید این امکان را برای وی فراهم کنید.
لینک وی سایت خود را در بیوگرافی اینستاگرام و دیگر رسانههای اجتماعی قرار دهید تا علاوه بر اعتماد سازی بیشتر، مخاطبان بتوانند شما را راحتتر جستوجو کنند.
3.اضافه کردن پیوندهای عمیق
شما میتوانید پیوندهای عمیقی ایجاد کنید که به صفحاتی خاص اشاره دارند. از این فرصت میتوانید برای دیده شدن بیشتر محصولات و خدمات خود استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید پستی را در اینستاگرام منتشر کنید که نمایش دهنده محصول جدید برند شما است. سپس به صفحه فرود متعلق به همان صفحه لینک دهید.
این کار باعث میشود تا کاربران علاقه مند و کنجکاو راحتتر بتوانند با برند و محصولات شما آشنا شوند.
4.استفاده از تصاویر با کیفیت و جذاب
گاهی آنقدر بر روی لینکها تمرکز میکنیم که یادمان میرود این کیفیت تصاویر و ویدئوهای ما است که کاربر را مجذوب میکند. خوب است کمی از تمرکزمان را بر روی ارتقا کیفیت عکسها و محتواهایی بگذاریم که در رسانههای اجتماعی قرار است در کنار لینکها خود نمایی کنند.
5.تبلیغ لینکهای مهم در تصاویر و ویدئوها
شما این امکان را خواهید داشت تا در ویدئوها و تصاویر خود به لینکهای مهمی اشاره کنید که دوست دارید بیشتر دیده شوند. برای این کار نیاز است تا محتوایی قوی و عمیق داشته باشید که مخاطب را وارد به سرچ آدرس داده شده در دیگر رسانههای اجتماعی کند.
به طور خلاصه
به طور خلاصه باید بگوییم اگر به دنبال دریافت لینک با کیفیت از طریق رسانههای اجتماعی هستید باید یک استراتژی قوی داشته باشید. و دقیقا مشخص کنید که دوست دارید کدام پستها را به یکدیگر پیوند دهید، آنالیز مداوم نتیجههای حاصل شده پس از به کارگیری استراتژیهای مختلف میتواند به شما کمک کند تا بالاخره به نتیجه دلخواه خود دست یابید.